skok na hlavní menu | menu sekce Aktuality


Úvod › Aktuality › Světový den knihy a autorských práv

Aktuality

foto

Další články

Světová premiéra inscenace Sedm Mythových proměn od Cayi Makhélého

Jaký je význam existence? Jaké hodnoty dávají člověku sílu odolávat…

Číst dál » | 4.4.2019

Pražský Mikrofestival se letos koná již pojedenácté

Pražský Mikrofestival (PMF) je každoroční mezinárodní přehlídkou umění,…

Číst dál » | 19.4.2019

Kniha ti sluší 2019 chystá řadu novinek

Nakladatelé, autoři, knihkupectví, knihovny a čtenáři po celé České…

Číst dál » | 1.4.2019

Básnířka Sylva Fischerová přeje Lawrenci Ferlinghettimu

Sylva Fischerová, první Básnířka města Prahy, posílá své přání Lawrenci…

Číst dál » | 21.3.2019

Světový den knihy a autorských práv

Knihy si nižší DPH zaslouží – kupte je 23. 4. 2014 o 15 % levněji! Knihkupci vám tohoto dne sami odečtou z ceny DPH, aby tak podpořili zařazení knih mezi zboží se sníženou sazbou této daně.

Knihkupci píší, že s nadějí přijali snahu této vládní koalice zařadit knihy do nově vytvořené třetí, snížené sazby DPH. Jedná se proto o pozitivní kampaň s cílem odůvodnit veřejnosti, politikům i médiím, proč si knihy opravdu nižší DPH zaslouží. Zároveň je to příležitost otevřít i širší debatu o poslání knih a čtení v současném světě. Osobní pozvání do knihkupectví dostane každý poslanec, senátor i další ústavní činitelé a významné osobnosti.

V drtivé většině knihkupectví bude 23. 4. 2014 sleva na všechny knihy ve výši 15 %. Tuto slevu poskytují sami obchodníci. K dispozici pro příznivce budou vysvětlující letáky, placky, záložky do knih nebo tašky.

Na pořádání kampaně se shodli a účastní se jí téměř všichni – od velkých nakladatelských domů až po ty nejmenší, všechny distribuce, všechny knihkupecké řetězce a většina knihkupectví. Všichni si totiž myslí, že: Knihy si nižší DPH zaslouží.

Knižní branže je zřejmě vůbec nejpestřejší složkou jak ekonomiky, tak kultury. Díky knihám mohou své myšlenky a pocity sdělovat spisovatelé, vědci, myslitelé… Na vzniku knih se podílí mnoho dalších tvůrčích profesí: překladatelé, výtvarníci, grafici, redaktoři… Kampaň proto médiím nabídne zajímavá témata i osobnosti. Hlavními tvářemi kampaně by však měli být sami nakladatelé a knihkupci.

Knihkupectví s již potvrzenou účastí:

Knihcentrum, Knihy Dobrovský, Knihy Kanzelsberger, Kosmas, Nakladatelský servis, Neoluxor, Neoluxor Books, Pavel Dobrovský – Beta

Nakladatelé a distributoři, kteří v této chvíli kampaň podpořili:

Albatros Media, Alpress, Argo, Atlantis, Baobab, Brokenbooks, Cykloknihy, Dauphin, Dokořán, Egmont ČR, Emitos, Euromedia Group, Flössler, Fortuna Libri, Fragment, Fraus, Galén, Garamond, Grada, Host, Jan Melvil Publishing, JIRI MODELS, JOTA, Kniha Zlín, Leda, Madal Bal, Management Press, Meander, Metafora, Mladá fronta, MLD Publishing, MOBA, Nakladatelský servis, Oftis, Oikoymenh, Oldag, Omnibooks, Paseka, Pavel Dobrovský – Beta, Pemic Books, Pierot, Portál, Práh, p3k, Rubico, Rybka Publishers, Sagit, Slovart, Sociologické nakladatelství (SLON), Šalvar, Triton, van Aspen, Vyšehrad, 4bau

Stránky projektu zde.





česky | English